De kerstdagen komen eraan. Langzaam bewegen we richting het nieuwe jaar. De champagne ligt koud, het aftellen kan bijna beginnen. Bijna, er moet namelijk nog één ding gebeuren. Sommigen zweren erbij, anderen beginnen er liever niet aan. Maar een nieuw jaar komt altijd met nieuwe kansen. Heb jij je goede voornemens al op een rijtje gezet? En heb je ook rekening gehouden met je leven met migraine? We helpen je een handje.

Wat vind je nou écht belangrijk?

Afgelopen jaren hebben we meer dan ooit keuzes moeten maken. Met wie ga je dat stukje wandelen op woensdag? Wie nodig je uit om bij je te komen eten? Werk je liever op kantoor of vanuit huis? Vragen die je jezelf in een andere situatie misschien minder snel zou stellen. Maar doordat we deze keuzes hebben moeten maken, zijn we veel over onszelf te weten gekomen. En over onze migraine triggers en patronen. Ga je aan de slag met het opstellen van je goede voornemens? Stel jezelf dan de vraag wat je echt belangrijk vindt voor het komende jaar. En houd hierbij jouw migraine in het achterhoofd.

Start met schrappen

Je lijstje is af, je voornemens staan op papier. Ben je tevreden? Of denk je nu eerder ‘dit gaat me nooit allemaal lukken’? Wanneer je te maken hebt met migraine, betekent dit dat je af en toe keuzes moet maken. Zo ook met je goede voornemens. Probeer de minder belangrijke voornemens weg te strepen als dit kan. Het zal je leven met migraine namelijk goed doen. Probeer niet teveel eisen aan jezelf te stellen en doe aanpassingen waar dat mogelijk is.

Zorg voor zelfzorg

Migraine komt in verschillende vormen en maten. De een voelt heftige aanvallen, de hele dag door. De ander voelt het in mindere intensiteit of mindere regelmaat. Hoe jouw migraine er ook uitziet, prettig is het nooit. Daarom is het belangrijk om goed voor je fysieke en mentale gezondheid te zorgen. Je kunt jouw migraine aanvallen proberen te verminderen door voldoende water te drinken, rust te nemen en gezond te eten. En, wanneer dit mogelijk is, te sporten. Helpt dit voor jou? Neem het dan mee op je lijstje.

Maak het niet te moeilijk

Wat je voornemens ook zijn, maak het niet te moeilijk voor jezelf. Je stelt jezelf doelen en probeert hier naartoe te werken, maar lukt dit niet vanwege je migraine dan wees ook niet te streng voor jezelf. Je kunt hier namelijk niks aan doen.

Breng je migraine in kaart

Weet je nog niet zo goed wat triggers voor jouw migraine zijn of wanneer jouw migraine opspeelt? Dan is het een mooi voornemen voor het komende jaar om dit in kaart te brengen. Dit kan bijvoorbeeld met een migrainedagboek. Zo weet je precies wat je komend jaar kunt doen om jouw migraine te beperken.

Laat 2022 maar komen

Tijd om zelf aan de slag te gaan. Met deze handige tips kun jij je goede voornemens opstellen, ook als je te maken hebt met migraine. En zijn goede voornemens niet helemaal jouw ding? Ook dan kun je het doel om goed voor jezelf te zorgen stellen voor het komende jaar.

Hoe dan ook, wij wensen je alvast de allerbeste wensen voor het komende jaar. Ook in 2022 blijven we je voorzien van tips, informatie en interessante artikelen.

NPS-BE-NP-00134/TevaPharmaBelgium/12.2021